Tietosuojaseloste

Tämä on Pavitra 108 Ay:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 22.5.2018. Viimeisin muutos 13.11.2020.

1. Vastuuhenkilö

• Marja Aleneff (yhteystiedot kohdassa 2.)

2. Rekisterin pitäjä

Pavitra 108 Ay
c/o Aleneff
Juvanpuisto 1
02920 ESPOO

0505506016
info@pavitra108.fi
www.pavitra108.fi
1502002-0

• Terapiapalvelujen sähköposti: marja.aleneff@terapeutti.pro
• Kotisivut: www.pavitra108.fi / www.terapeutti.pro / www.aleneff.wixsite.com/henri
• Verkkokauppa: https://pavitra108.mycashflow.fi
• Puhelin/fax: 09-8556535
• Matkapuhelin: 050 5506016 / Marja Aleneff (vain terapia-asiakkaat ja tietosuoja-asiat)
• Toiminta alkanut v. 1999

3. Mitä rekistereitä ylläpidetään?
• Asiakasrekisteri
• Laskurekisteri

4. Tietolähteet
• Asiakas itse

5. Tiedonkeruutilanteet
• Henkilökohtainen myyntitilanne, puhelu tai vastaanottotapaaminen
• Myynti verkossa
• Terapeutti.pro:n ajanvaraus tai muu sähköinen yhteydenotto

6. Mitä tietoja asiakkaalta kerätään?
• Yhteystiedot: nimi, osoite, puhelin, sähköpostiosoite

7. Mitä muita tietoja asiakasrekisteriin tallennetaan?
• Asiakasnumero
• Asiakkuuden peruste: tuote / palvelu
• Kaupanteon tapa: käteiskauppa (ml maksupääte) / verkkokauppaostos / laskutus
• Hoitoasiakkaat: käyntipäivämäärät
• Suostumus markkinointiin tai markkinointikielto, markkinoinnista sopimisen paikka ja ajankohta

8. Mitä tietoja laskurekisteriin tallennetaan?

• Asiakkaan nimi ja osoite / sähköposti / puhelinnumero
• Asiakasnumero
• Laskun numero ja päivämäärä
• Tilattu tuote tai palvelu, sen hinta ja muut maksutiedot
• Hoitokäynneistä käyntipäivämäärä
• Tarvittaessa tuotteen hankkimiseen tai toimittamiseen liittyvä kommentti

9. Ajanvaraus- ja verkkokauppaohjelmien keräämät tiedot
• Sisäänkirjautumisen yhteydessä kysytään sähköpostiosoite ja salasana
• Rekisteröityneen käyttäjän osalta valinnaisesti nimi ja/tai puhelinnumero
• Varatun tapaamisajan ajankohta ja kesto
• Verkkokauppatilauksen yhteydessä myös postiosoite

10. Tietojen luovuttaminen
• Asiakkaan osoite- tai muita tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille
• Asiakastietoja voidaan siirtää yhtiömiesten (Marja ja Henri Aleneff) perustamille toiminimille
• Asiakkaan tietoja voidaan luovuttaa viranomaisille, jos laki niin edellyttää

11. Tietojen säilyttäminen
• Asiakas- ja laskutiedot säilytetään salasanoin ja virusohjelmin suojatulla tietokoneella ulkopuolisilta suojatussa tilassa
• Varmuuskopiot tiedostoista säilytetään ulkoisella tallennusvälineellä lukitussa tilassa
• Asiakassuhteen edellyttäessä yhteydenpitoa puhelimitse asiakkaan puhelinnumero ja nimi säilytetään myös virusohjelmin ja salasanoin suojatussa matkapuhelimessa
• Laskutus- ja maksutietoja sisältävä kirjanpitoaineisto ja anonyymit hoitomuistiinpanot säilytetään ulkopuolisilta suojatussa, lukitussa tilassa
• Asiakkaan kanssa vaihdettu sähköpostiviestintä säilytetään sähköpostiohjelman mukaisesti, ellei asiakas sähköpostitse erikseen pyydä tuhoamaan itseään koskevaa viestiketjua
• Asiakas- ja laskutustietoja käsitellään luottamuksellisina
• Taideterapiassa tehdyt työt säilytetään anonyymisti Pavitra 108:n tiloissa

12. Tietojen käsittely ja säilytys yrityksen ulkopuolella
• Nordea (maksutiedot)
• Tilitoimisto (laskutus- ja maksutiedot)
• Tilintarkastaja (laskutus- ja maksutiedot; vain käsittely)
• Microsoft365, Domainkeskus, Outlook (sähköpostit), DNA (matkapuhelin)
• MyCashFlow (verkkokauppa)
• Paypal ja Paytrail (verkkomaksut, laskut ja korttimaksut verkkokaupassa)
• Verifone ja SumUp (korttimaksut)
• Wix.com (ajanvaraustiedot, yhteydenottolomakkeen tiedot)
• Amazon.com (Amazon USA verkkokauppa-asiakkaat)
• Facebook (asiakashankinta)
• ManyChat (ulkomaiset asiakkaat)

13. Tietojen tuhoaminen
• Asiakastiedot tuhotaan asiakkaan omasta pyynnöstä tai viimeistään yritystoiminnan päättyessä
• Käsin kirjoitetut hoitomuistiinpanot tuhotaan hoitosuhteen päätyttyä, ellei asiakkaan kanssa toisin sovita
• Taideterapiassa tehdyt työt tuhotaan viimeistään yritystoiminnan päättyessä, ellei asiakkaan kanssa toisin sovita
• Laskutus- ja maksutiedot säilytetään kirjapitoaineistossa kirjanpitolain mukaisesti

14. Tietojen käyttäminen, markkinointilupa ja lupa anonyymien muistiinpanojen tekemiseen 
• Asiakasrekisteriin tallennettuja tietoja käytetään asiakasviestintään, asiakassuhteen ylläpitoon, liiketoiminnan kehittämiseen ja suunnitteluun
• Asiakkaan suostumuksella Pavitra 108 voi lähettää tarjouksia, tuotteita tai palveluita koskevia mainoksia tai tiedotteita
• Asiakkaan antama tietoinen kirjallinen (paperilla tai sähköisesti) annettu suostumus markkinointiin on voimassa toistaiseksi tai kunnes asiakas kieltää markkinoinnin
• Verkkokauppaostoksen yhteydessä asiakas voi klikkaamalla valita, haluaako uutiskirjeen, muutoin markkinointilupaa kysytään sähköpostitse/kirjeitse vain, jos yrityksellä on markkinointiprojekteja
• Merkintä markkinointiluvasta tai markkinoinnin kieltämisestä sekä markkinoinnista sopimisen ajankohdasta ja paikasta liitetään asiakasrekisteritietoihin
• Suoraan asiakkaan ostamaan tuotteeseen / palveluun liittyvää viestintää voidaan lähettää ilman asiakkaan antamaa markkinointilupaa
• Hoitomuistiinpanoja käytetään hoitoprosessin tukena asiakkaan suostumuksella
• Hoitotilanteessa asiakkaalla on oikeus suullisesti kieltää anonyymien muistiinpanojen tekemisen hoidon kuluessa

15. Asiakkaan antamien markkinointilupien ja muiden tietojen muokkaus sekä markkinointilupien poisto
• Jos asiakas haluaa tehdä muutoksia markkinointilupaan tai muihin itseään koskeviin tietoihin, hän voi tehdä sen ilmoittamalla muutoksista sähkö- tai kirjepostitse
• Rekisterinpitäjä korjaa rekisterissä oleva, käsittelyn kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai asiakkaan esittämästä vaatimuksesta
• Markkinointiluvan poistaminen tapahtuu kirjallisesti joko sähkö- tai kirjepostitse
• Markkinointikiellon ollessa voimassa asiakkaalle voidaan lähettää vain suoraan asiakkaan ostamaan tuotteeseen / palveluun liittyvää viestintää

16. Asiakastietojen poistoprosessi – asiakkaan pyynnöstä

• Asiakastietojen poistaminen asiakkaan pyynnöstä Pavitra 108:n rekisteristä tapahtuu lähettämällä sähköposti ja merkitsemällä viestin aiheeksi ASIAKASTIETOJEN POISTO
• Asiakastietojen poistopyynnön voi lähettää myös kirjepostitse
• Asiakastietojen poisto tarkoittaa asiakasrekisteritietojen ja sähköpostien poistamista yrityksen rekistereistä ja tallennusvälineiltä
• Hoitoasiakkaiden osalta asiakastietojen poisto sisältää myös anonyymien hoitomuistiinpanojen poiston
• Kirjanpitoon vietyjä laskutus- ja maksutietoja ei voi poistaa
• Asiakastietojen poistosta lähetetään vahvistus siihen sähköpostiosoitteeseen, josta pyyntö on tullut

17. Asiakastietojen toimitus asiakkaalle – asiakkaan pyynnöstä
• Jos asiakas haluaa saada nähtäväkseen omat yhteys- ym. asiakkuuteen liittyvät tietonsa, hän voi lähettää tarkastuspyynnön kirjallisesti omakätisesti allekirjoitettuna tai vastaavalla tavalla varmennettuna tässä asiakirjassa kohdassa 1. mainitulle yhteyshenkilölle
• Asiakastiedot toimitetaan kirjeitse asiakkaan asiakasrekisterissä olevaan osoitteeseen
• Asiakastietojen toimitus käsittää yhteystiedot, ostohistorian, mahdolliset hoitomuistiinpanot sekä sähköpostit ja kirjeet
• Sähköposteista ja kirjeistä lähetetään oletusarvoisesti niiden lukumäärä ja päivämäärät, viestien sisältö toimitetaan vain erikseen sitä pyydettäessä

18. Sosiaalinen media
• Pavitra 108 ei vastaa henkilökohtaisista tiedoista, jotka asiakas on julkaissut rekisterinpitäjän sosiaalisessa mediassa kuten Facebookissa

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 25.11.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Pavitra 108 Ay
c/o Aleneff
Juvanpuisto 1
02920 ESPOO

0505506016
info@pavitra108.fi
www.pavitra108.fi
1502002-0

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutapoja on kaksi 1) PDF-laskulinkki, joka lähetetään sinulle sähköpostitse 2) Maksupalveluna toimiva Paytrail Oyj, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrail Oyj:n (Paytrail Oyj Innova 2, Lutakonaukio 7,40100 Jyväskylä) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Pavitra108 yleiset ehdot.

Collector Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia


Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: PAVITRA 108:n verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty PAVITRA 108:n verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 30,7 %, luottokustannusten yhteismäärä 433 €, maksettava kokonaismäärä 1 433 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Pavitra 108 Ay
c/o Aleneff
Juvanpuisto 1
02920 ESPOO

0505506016
info@pavitra108.fi
www.pavitra108.fi
1502002-0

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti-, käsittely- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Toimitamme yli 108 euron tilaukset ilman postituskuluja (ei koske EXPRESS-toimituksia).

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Pyrimme lähettämään tilauksen 1-3 työpäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Posti ilmoittaa toimitusajaksi kirjeille 4 työpäivää ja paketeille 1-3 työpäivää. Postin EXPRESS-paketti luvataan perille 1 työpäivässä. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Toimitusajat Suomen ulkopuolelle: kirje Euroopan maat 2-10 työpäivää, Kanada ja USA suuret kaupungit 4-10 työpäivää; paketti Euroopan maat 1-7 työpäivää, Kanada ja USA 6-14 työpäivää. Toimitusajat ovat Postin ilmoittamia arvioita.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Etähoitojen ajankohta sovitaan erikseen sähköpostitse, puhelimitse tai ajanvarauskalenterin kautta osoitteessa www.terapeutti.pro

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Hoitoaikojen peruutus

Hoitoaika on peruutettava ja maksun palautuksesta sovittava viimeistään hoitopäivää edeltävänä päivänä. Peruuttamattoman hoitoajan maksua ei palauteta. Poikkeustilanteissa peruutuksen voi tehdä hoitopäivänä, kuitenkin viimeistään kolme tuntia ennen hoitoajan alkamista.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit